Update 23-09-2017

Software update 23-09-2017

Het is weer zover een nieuwe update is doorgevoerd op Athena Online. We zijn bezig met een flinke plugin voor Excel waarbij het mogelijk is om gegevens te manipuleren met behulp van Excel. Vele bulk bewerkingen zijn uitermate geschikt te doen op de Excel manier. We zijn begonnen met 1 entiteit (prijslijsten), later volgt hier meer bericht over hoe dit geïnstalleerd moet worden en hoe dat werkt.

Ondertussen zijn er ook een aantal andere zaken veranderd, waardoor Athena Online weer een stukje verbeterd is.

Eigen nummer reeks

Artikelgroepen kunnen nu worden gemarkeerd met een vinkje eigen nummer reeks. Dit betekend 2 dingen.

  1. Nieuwe artikelcodes worden gegenereerd op basis van het laatste nummer binnen die artikelgroep, wanneer deze is gemarkeerd met eigen reeks.
  2. Nieuwe artikelcodes worden gegenereerd op basis van het laatste nummer over alle artikelen heen, behalve de artikelen die gemarkeerd staan met eigen reeks.

Hiermee is het dus mogelijk artikelen binnen artikelgroepen een eigen nummering te geven en is het tevens mogelijk een artikelgroep uit te sluiten in de nummering.

Inkopen auto

Het inkopen van auto’s gaat nu via inkooporders in plaats van via credit verkoopfacturen. Dit resulteert in een betere financiële afhandeling en een duidelijkere werking van het systeem. Een demonstratie is te vinden in het volgende YouTube filmpje gemaakt op een demo administratie.

Ook inkoopverklaringen zijn via de inkopen beschikbaar gesteld.

Databrowser

Er waren wat kleine problemen met databrowsers die gebruikt worden in multi-line schermen waarbij de browsers ook nog werden leeg gelaten. Dit is reeds verholpen en levert verder in het proces geen problemen meer op.

Verplichte locaties

Bij het invoeren van materiaalverbruik is het veld locatie verplicht gemaakt. Normaal gesproken wordt deze gevoed vanuit het artikel, maar deze kan ook niet gevoed zijn. Het systeem geeft een foutmelding wanneer de locatie wordt leeg gelaten. Dit komt door de boeking die wordt gemaakt op de achtergrond voor het materiaalverbruik.

Taal instellen

Het is mogelijk te veranderen van taal voor een bepaalde gebruiker. Echter wordt dit niet goed opgeslagen/bewaard. Dit is in deze update verholpen. Wanneer je na het switchen van taal opnieuw inlogt komt het systeem met de laatst gekozen taal terug.

Datum veld legen

In niet alle gevallen was het mogelijk het datum veld leeg te maken. Dit is in een generiek deel van het systeem opgelost. Dit is ontdekt bij het actief maken van een artikel die een einddatum had gevuld. Wanneer de einddatum wordt leeg gemaakt blijft de oude waarde gevuld.

Update farm

Wellicht een technisch verhaal, maar we hebben er hard aan gewerkt om ervoor te zorgen dat wanneer we de software bijwerken de gebruikers zo min mogelijk last hebben tijdens het updaten. Na deze release is er haast geen down-time meer na een update. Dit komt doordat er tijdens het updaten een schaduwomgeving wordt opgezet, vervolgens opgewarmd en dan pas omgezet als de nieuwe live omgeving. Gebruikers worden vervolgens automatisch doorgezet naar de nieuwe omgeving.

Facturen mail log

Diverse malen is de functionaliteit van het versturen van facturen via email gebruikt. Dit versneld het proces en is in de hedendaagse facturatie niet meer weg te denken. De facturen mail log die is toegevoegd zorgt ervoor dat wanneer er mail mis gaat of niet goed aankomt de gebruiker deze opnieuw kan verzenden. Ook is de status van verzenden te zien in deze log.

In bovenstaande afbeelding is te zien dat een factuur een aantal malen opnieuw is opgestuurd omdat deze om wat voor reden dan ook niet is aangekomen. Ook is te zien naar welk adres het is verstuurd en of er een foutmelding is opgetreden.

Werkorder handtekening

Er is een begin gemaakt met een nieuwe functionaliteit waarbij werkorders kunnen worden afgetekend door de klant. Dit moet straks prima werken op apparaten zoals tablet of smartphone. Het moet ervoor gaan zorgen dat er een mail naar de klant gaat met daarin de bevestiging van zijn digitaal afgetekende werkorder. In deze update is er nog niets opengezet, maar is er een begin gemaakt met de functionaliteit. Er wordt hiermee getest om te kijken of het handtekening besturingselement goed werkt.

Velden toegevoegd bij het verwerken/factureren van verkopen

Er zijn een tweetal velden toegevoegd om beter zicht te krijgen op wat er nu precies verwerkt wordt. De kolommen uw referentie en onze referentie zijn toegevoegd.

 

 

 

 

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie