Update 16-12-2017

Software update 16-12-2017

Vandaag weer een nieuwe release doorgevoerd, waarin wat focus lag op een aantal wensen van de gebruikers en documentfiles. Met documentfiles is een start gemaakt waardoor gebruikers in staat zijn bestanden te koppelen aan diverse delen in het systeem. In de toekomst zal een verdere integratie beschikbaar worden gemaakt. Denk bijvoorbeeld aan het meesturen van bijlagen bij het mailen van facturen. In dit bericht een overzicht van wijzigingen die zijn doorgevoerd.

Automatisch terugdraaien van gefactureerde leveringen

Vanuit verkooporders kunnen er met een druk op de knop geleverde aantallen worden omgezet naar facturen. Dit is een eenvoudige handeling die tot nu toe onomkeerbaar was. Het is nu mogelijk dit terug te draaien door simpelweg de factuur te verwijderen. Wanneer een factuurregel wordt verwijderd die aan een dergelijke verkooporderlevering hangt dan komen deze aantallen weer beschikbaar bij [Verkopen / Factureren].

Marge berekeningen aangepast

In de verkooporderregel komen soms ??? naar voren wanneer het niet mogelijk was om de marge berekening uit te voeren. Dit is nu verbeterd in deze update en had te maken met negatieve aantallen. Tevens was het nog mogelijk regels vanuit history toe te voegen aan een order terwijl er al op geleverd is. Dit is nu ook uitgesloten.

Aan de inkoopkant is er een aanpassing doorgevoerd met betrekking tot actieve en inactieve artikelen. Wanneer er een artikel met ingangsdatum vandaag wordt aangemaakt kan deze pas morgen worden geselecteerd, dit is gewijzigd naar vandaag.

Het is niet meer mogelijk om inactieve artikelen zonder voorraad ad te boeken middels materiaalverbruik, wanneer er geen voorraad meer van aanwezig is in het systeem. Het idee erachter is dat het artikelen vaak vervangen worden en dus niet meer worden besteld. Als er geen voorraad is zou het systeem negatieve voorraad krijgen.

Documenten bestanden

Een verandering in de document management module van Athena is het kunnen uploaden van bestanden. In verschillende delen in het systeem kunnen bestanden worden bewaard die gerelateerd zijn aan klanten, boekingen, projecten, facturen, orders, offertes enz. Het volgende blokje verschijnt bij het bewerken van één van de entiteiten.

Hier kunt u dan bestanden koppelen met het paperclipje. Met het wolkje ga je naar de folderview van de documentbestanden. Hier kun je documenten in een folderstructuur plaatsen zodat je ze mooi bij elkaar hebt. Begin met het aanmaken van een folderstructuur en u kunt vervolgens bestanden gaan uploaden en gebruiken in het systeem.

Het is ook mogelijk de bestanden later te vervangen of te updaten. Hier kunt u kiezen of u een nieuwe versie wilt wegzetten of simpelweg wilt vervangen door dezelfde versie te behouden. Later kunt u dan ook vorige versies terughalen en zelfs snel vergelijken.

Inkoop facturen boekingen

Er is een verbetering doorgevoerd voor meer financieel inzicht in Athena. Zo hebben we er voor gezorgd dat bij het opslaan van inkoopfacturen de totaalbedragen worden opgeslagen en kunnen worden getoond in de lijst van boekingen. Op deze manier kunt u veel gerichter en sneller zoeken naar die ene inkoopfactuur zonder deze individueel allemaal te openen.

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie